Tillgängligheten i hyreslokalerna
Vilka fest-, bastu- och möteslokaler är tillgängliga eller nästan tillgängliga? Se sammanfattningen här och noggrannare beskrivning på lokalens egna sida.
Publicerat 2.11., updated 30.11.
Förhandsbokning av hyreslokaler eller lokalhamstring som bekant, är en förmån för föreningar som verkar inom AUS. Bokningarna görs i AUS eget bokningssystem TILA. TILA finns på adressen https://tila.ayy.fi/ och användarna loggar in med Aalto-universitetets användarnamn. Bekanta dig med hyreslokalerna här.
Avvikande från tidigare bokningsrundor är att fysiska lokalhamstringstillfällen inte ordnas utan föreningarna måste förbereda sig på att förhandla om eventuella överlappande bokningar per e-post genast efter bokningsrundan.
Dessutom ber vi föreningarna att beakta att undantagstidens bokningspraxis som gäller lokalerna (bl.a. maximianvändarmängd, säkerhetsblankett, priser) gäller tillsvidare och AUS styrelse granskar läget regelbundet. Föreningarna bör följa myndigheternas säkerhetsanvisningar och AUS noggrannare anvisningar om evenemangssäkerhet.
Ifyllningstiden för lokalbokningar i systemet är följande:
I år ordnas inte lokalhamstringstillfällen utan överlappningarna utreds 7.12 kl. 12-8.12. kl. 16 under ledning av centralbyrån. Förbered dig på att förhandla om eventuella överlappningar per epost enligt anvisningarna som skickas per epost. Servicebyrån skickar meddelande om de här fallen separat. Observera undantagsanvisnigarna för hobbylokaler (nedan).
I år ordnas inte lokalhamstringstillfällen utan överlappningar utreds under tiden 15.12 kl. 12-16.12 kl. 16 under ledning av servicebyrån. Förbered dig på att förhandla per epost om eventuella överlappningar enligt anvisningarna som skickas per epost. Servicebyrån skickar meddelande om de här fallen separat.
Viktigt obs! Tre hobbylokaler (Allaktivitetslokalen, Tatamisalen, Föreningslokalen) kan bokas först under bokningsrundan som börjar 9.12 och beträffande de här lokalerna ska föreningarna vara beredda att utreda överlappande bokningar under tiden 15.12 kl. 12-16.12 kl. 16 enligt epostanvisningarna. Det här gäller alla föreningar i första förteckningen! Målet är att garantera jämlikare möjligheter för alla föreningar att boka de här mycket efterfrågade gratislokalerna.
Förenings- eller bokarklass | Inmatning av bokningar i TILA-systemet | Bokningsbekräftelse (var anträffbar per epost) | OBS! |
---|---|---|---|
Särställda föreningar |
1.12 kl. 12 - 7.12 kl. 12 sekä 9.12 klo 12 - 15.12 kl. 12 (hobbylokaler)* |
7.12 kl. 12 - 8.12 kl. 16 samt 15.12 kl. 12 - 16.12 kl. 16 * |
*Hobbylokalerna Allaktivitetslokalen, Tatamisalen och Föreningslokalen som är gratis kan bokas på den andra rundan. |
Övriga föreningar i första förteckningen | 9.12 kl. 12 - 15.12 kl. 12 | 15.12 kl. 12 - 16.12 kl. 16 | Alla ovanstående hobbylokaler gäller även särställda föreningar. |
Föreningarna i andra förteckningen och alla AUS medlemmar samt utomstående bokare | ca. 18.12.2020 kl. 12 alkaen | Enligt bokningarnas mottagningstid | På TILA-systemets framsida meddelas när bokningskalendern öppnar. |
OBS! Bokningstidtabellen för alla gratis hobbylokaler (Allaktivitetslokalen, Tatamisalen, Föreningslokalen) är på den sista rundan oberoende av hurdan förening i första förteckningen det är fråga om.
OBS! Lokalernas personmängdsbegränsningar och säkerhetsanvisningar som godkänns separat gäller tillsvidare på grund av säkerhetsåtgärder som coronapandemin medfört. Av samma orsak har även prissättningen ändrats och gäller tillsvidare. AUS förbehåller sig rätten till förändringar.
Om du inte fått någon bekräftelsekod för användargruppen du representerar eller om du har andra frågor om hamstringen kan du kontakta AUS servicebyrå ayy(a) ayy.fi.
Hur kan jag beakta deltagarnas trygghet om jag ordnar ett evenemang? Hur samlar jag in en deltagarlista? Hurdana begränsningar har AUS gjort för hyreslokalerna och maximipersonmängden? Repetera tipsen om hur du kan ordna en spelkväll eller vardagsrumsspelning med distansuppkoppling som publicerades på våren.
Den här instruktionen innehåller AUS anvisningar och rekommendationer om evenemangsarrangemang för föreningarna i undantagssituationen som gäller.
Instruktioner för att organisera fjärrhändelser
I vilka lokaler har tillgängligheten beaktats bäst? Till vilken lokal kommer jag in med passerkod och behöver alltså inte hämta nyckel från servicebyrån?
Vilka fest-, bastu- och möteslokaler är tillgängliga eller nästan tillgängliga? Se sammanfattningen här och noggrannare beskrivning på lokalens egna sida.
Istället för nycklar har passagekoder tagits i bruk för många lokaler och på webbplatsen finns bättre tillgänglighetsinformation. Basturna kan värmas upp själv vid lämplig tidpunkt.
AUS hyr ut bastu-, sits-, fest- och möteslokaler samt en skåpbil till sina medlemmar till förmånliga priser. På de här sidorna kan du läsa mer om lokalerna och hyresvillkoren.