IT- ja viestintäpalvelut

AYY IT-portaali

AYY IT-portaalin kautta voit olla yhteydessä AYY:n IT-tukeen tiketin kautta ja pyytä apua tietotekniikkaan liittyvissä ongelmissa.
Piirilevy

AYY IT-Portaali

Portaali tikettien tekoon IT-tuelle löytyy  täältä : https://ayyfi.atlassian.net/servicedesk/customer/portal/1

Valitse portaalista teetkö tukipyyntöä sisäisenä vai ulkoisena käyttäjänä. Pääasiassa AYY:n sisäisiä käyttäjiä ovat kaikki joilla on AYY tunnukset.

Kuvaohjeet
Portaalin kielen vaihto

Portaali tunnistaa automaattisesti selaimesi kielen ja näyttää käyttöliittymän sillä kielellä. Kielivaihtoehdot ovat suomi ja englanti. Portaalin kielen saa vaihdettua oikeasta yläkulmasta, painamalla ympyrää jossa näkyy joko asettamasi kuva tai nimikirjaimet, ja painamalla Profile, ja avautuvasta valikosta Edit account preferences.

Kuva ohjeet jiran käyttöön
Tiketin teko

Voit luoda tiketin valitsemalla sopivan lomakkeen, täyttämällä vähintään pakolliset tähdellä merkityt kentät ja painamalla "Lähetä / Send" . Lomakkeen huolellinen täyttö nopeuttaa asiasi käsittelyä. Tiketin luomisen jälkeen saat myös vahvistuksen sähköpostiisi lähettämästäsi pyynnöstä.

Myös [email protected] -osoitteeseen lähetetyt sähköpostit luovat jatkossa tiketin portaaliin.

Tiketin luonnin jälkeen näet siitä käyttöoikeuksien mukaisesti lisätietoja ja mahdollisia lisätoimintoja. Voit seurata tiketin tilaa ja vastaanottaa ja lähettää kommentteja tiketin kautta. "Files and Images" - napin kautta voit liittää kommenttiisi myös liitteen.

Kuva ohjeet

Portaalin oikean yläkulman valikosta "Requests" / "Pyynnöt" näet myös avoimet tikettisi.

Voit valita "Status" ja "Created by anyone"- valikosta myös lisäävaihtoehtoja, default-valinta on näyttää kaikki itse tekemäsi avoimet tiketit.

Jos haluat muokata mitä tietoja näet portaalissa, oikean yläkulman kolmen pisteen takaa löytyy valikko jonka kautta voit valita näkyvät kolumnit. Alla näkyy saatavilla olevat vaihtoehdot.

  • Julkaistu:
  • Päivitetty:
Jaa
URL kopioitu