Vårens invånarenkät - läge och vänlig personal fick tack, renligheten bör utvecklas
Enkäten skickades per epost till alla Aalto-universitetets studentkårs invånare och vi fick sammanlagt 842 svar.
Styrkor läge, pris och vänlig personal
I enkätsvaren fick högsta poäng bland annat AUS bostädernas behändiga läge nära campus, den förmånliga hyresnivån och personalens vänlighet. Dessutom uppskattade invånarna som svarat på enkäten avfallshanteringens goda läge och att man kunde flytta in i tid i bostaden.
Utvecklingsmål gemensamma utrymmenas renlighet och tydliggörande av ansvarsområden
Det lägsta vitsordet i enkäten fick renligheten i studentrummens gemensamma utrymmen. Även övriga utmaningar med renligheten lyftes fram i enkäten: bostaden hade kunnat vara renligare när man flyttade in och städningen i tvättstugorna skulle ha kunnat vara effektivare. Dessutom framgick ur enkäten att ansvarsfördelningstabellen över underhållsåtgärderna inte syns tillräckligt tydligt för invånarna.
Vi tar tag i utmaningarna
Även om städningen av studentrummens gemensamma utrymmen är på invånarnas ansvar funderar vi på olika möjligheter att förbättra renligheten. Dessutom konkurrensutsätter AUS som bäst fastighetstjänsterna dit även fastigheternas städning hör. Utmaningarna som lyftes fram i invånarenkäten har beaktats i konkurrensutsättningen så att vi skulle kunna välja de tjänster som motsvararar dagens behov så bra som möjligt.
Dessutom håller AUS på att förnya webbplatsen och därmed är informationen om boende såsom ansvarsfördelningstabellen lättare att hitta. Vi önskar att vi även i fortsättningen kan erbjuda boende för våra medlemmar som är bäst till priskvalitetsförhållandet!